Ricinolja, före och efter

Hej! Hoppas allt är bra och att alla haft en härlig julhelg:) Nu tänkte jag lägga upp något som jag skulle gjort förra veckan, före- och efterbilder på håret efter användning av ricinolja. Har använt oljan i en månad på efterbilden!! Ni ser hur mycket det växt? Har försökt ta så "likadana" bilder som möjligt, håret är något plattare på efterbilden så det ser liite längre ut än vad det är, men resultatet syns väl ändå!

 

Ricinoljan finns här och kostar nästan ingenting. Den är egentligen inte till för att ha i håret, men det funkar ju:P

 

Såhär gör man: Man masserar in oljan i hårbotten innan man ska tvätta det och låter det verka i ca 45 min. Sen är det bara att tvätta, kan vara lite svårt att få ur. Tänk på att lägga i schampo i torrt hår först, det blir lättare att få ur då! Detta ska man göra 2-3 gånger i veckan ungefär, jag har dock bara använt det 1-2 gånger i veckan. Förutom att håret växt så känns det mycket starkare och jag fäller inte alls lika mycket hår som innan:)

 

 

Före- och efterbilder. En månad med ricinolja.

 


HÄR och HÄR finns frågor och svar!


 

1 Stina Ekholm:

skriven

Coolt att det funkar!

Har nämligen funderat på att testa ricinolja men har trott att det är typ bluff. Men ska kanske testa ändå... :)

2 Tanja :):

skriven

Ja, testa! :) Funkade på mig iaf:)!

3 SOFIA:D:

skriven

Jag har beställt:D

4 Sandra DEnise:

skriven

Haha WOW vad det har växt! :O

shit.. haha själv har jag det i håret just nu! ska ta och skölja ur det.. hoppas det blir så långt för mig med! :D kram

5 felicia:

skriven

Oh shit vilken skillnad! :O Räckte hela flaskan? och hur mycket behöver man ungefär ta per gång? :)

6 hej! undrar om jag skulle kunna få låna bilden, asså kopiera den och lägga upp på min blogg?:

skriven

7 alma:

skriven

hej! undrar om jag skulle kunna få låna bilden, asså kopiera den och lägga upp på min blogg?

kommentera min blogg för svar, kram!

haha blev lite fel men förra kommentaren :)

8 Tanja :):

skriven

Svar till Felicia: 100 ml har absolut räckt, kommer förmodligen räcka i ca 1,5 månader för mig. Men jag har dock bara använt det ca 1-2 gånger i veckan.

Man väljer själv hur mycket man ska ta, inte helt enkelt att få in oljan i hårbotten så det går åt en del:P Men jag har tagit tillräckligt för att det ska täcka hela hårbotten och sen dragit ut lite i resten av håret :)

9 Anonym:

skriven

Du har ju löshår på andra bilden! -.-

10 Tanja :):

skriven

haha :) jag har aldrig använt löshår i hela mitt liv, så nej:)

11 Evelina:

skriven

detta ska jag testa! Men ska jag ha i HELA håret eller bara i hårbotten?! :)

12 Tanja :):

skriven

Svar till Evelina: Det räcker att ha det i hårbotten, men det som är kvar på händerna kan man dra ut i topparna :)

13 Mona:

skriven

Kan du inte förklara hur du lägger det i hårbotten? Det känns som om det fastnar på ett ställe och inte sprider sig när jag gör det..

14 Elin:

skriven

Woow! Vilken skillnad. Utmärkt för mig som vill ha längre hår. Måste bara fråga, jag har läst att man kan få tjockare hår av Ricitinolja. Har väldigt tjockt hår innan och behöver inte tjockare haha. Blev det stor skillnad för dig på tjockleken? Tacksam för svar, kram!

15 Tanja :):

skriven

Sv till Elin. Jag har inte märkt någon jätteskillnad på tjockleken, lite tjockare har det blivit. Men framförallt längden och kvalitén som förbättras:) Lycka till! kram

16 Linda:

skriven

wow, det där måste jag ju testa! Hoppas att det funkar lika bra att köpa det på apoteket ;)

Just nu har jag kanske lite kortare hår som det är på efterbilden, men vill få håret lite längre men även tjockare :)

Svara jättegärna på min blogg och inte här!! ;)

17 Lisa:

skriven

Är det verkligen sant? Jag hoppas verkligen det, för nu har jag köpt en flaska oxå!

18 Tanja :):

skriven

Ja, det är sant! Hoppas det fungerar för dig också :)

19 sofie:

skriven

"Tänk på att lägga i schampo i torrt hår först, det blir lättare att få ur då"



Menar du att man ska ta shampoo innan man blöter det när man har oljan i, eller ska man skölja ur oljan först, låta det torka, och sen shamponera i torrt hår? Help (:

20 Tanja :):

skriven

Ja precis. Du har masserat in oljan, låtit den verka, och sen när du ska tvätta det masserar du in schampo innan du blöter håret. För oljan och vattnet fungerar inte jättebra ihop. Så schampo först, sen vatten, och ev. en tvättning till om det känns som det behövs:)

21 Challie:

skriven

Oj shit! har hört om att ricinolja är riktigt bra, har köpt en flaska själv men har inte börjat andvända än. Men det ser ut att verkligen funka!! :)

22 lina:

skriven

hur är de när man har färgat hår?



vet inte hur ja ska göra pga av att ja har färgat mitt hår.. :/

23 Tanja :):

skriven

Sv. till Lina.



Jag vet inte riktigt hur det fungerar. Jag har hört att det kan dra ur färg ur håret. Fast inte märkbart mycket, vad jag förstått. Men då mitt hår inte är färgat är det inget jag kollat upp så noga. Kanske någon annan här i kommentarsfältet som vet? :) Hoppas du får svar iaf :)

24 ★Curious★:

skriven

Hej använder du fortfarande ricinolja ? hur långt har det blivit hur länge har du använt det kan du svara i min blogg så jag inte missar svaret?Kraaaam

25 marica:

skriven

Har andvänt den ett par gånger och min hårfärg har börjat "blekna" bort lite grann.

26 Nadja:

skriven

Gud vilken skillnad! Använder också Ricinolja :)

27 anonym:

skriven

HAHAHHA det dära är inte ens samma person

28 anonym:

skriven

vare tvungen att sätta på samma linne också så att det skulle se mer trovärdigt ut eler hahahah

29 marie:

skriven

Hej Tanja!

hade du något speciellt shampoo efteråt? Läste att om man använder shampoo med sodium laureth sulfat i efter oljan så är det bortkastat. Och det ämnet finns i nästan alla shampoon ju så vad använde du? kram.

Ps svara gärna på min mail

[email protected]

30 linnea:

skriven

en stor bloggerska har skirivt om detta isn blogg



pippawikman.com s blogg

31 Becca:

skriven

Åååååååå så HIMLA underbart om det fungerar på mitt hår med!!! Jag längtar som tusan efter långt hår, går med mössa nästan varje dag, så detta skulle vara min räddning. Hoppashoppashoppas!!!

32 Anna Aldén:

skriven

wow skaplig skillnad! kan man hålla på hur länge man vill eller är inte de bra för håret?! :) tänkte testa, vill kunna sätta upp håret på balen nu i vår, känns ganska omöjligt just nu.

33 isabelle:

skriven

Wow!! Helt fantastiskt! Jag har också köpt en flaska som jag ska börja använda!! Så hoppas mitt blir längre också! Kram :)

34 Erika:

skriven

Har precis köpt det och ska börja använda det nu! :)

Hoppas det är okej att jag lånar din bild och lägger upp på min blogg, självklart länkar jag! :)



http://prettylittleerika.blogg.se/2012/january/min-dag.html#comment

35 Tanja :):

skriven

Sv. till Anna Aldén.

Jag vet inte riktigt, jag har själv hållit på i två månader nu och för mig fungerar det fortfarande bra! Hoppas det fungerar för dig och att du har fint, långt hår till balen :) kram!

36 Ilham (::

skriven

men gud va fint det blev ! :o

men jag har hört att ricinolja är en bluff, osv, fast har ändå tänkt o testa, men min fråga till dig är då ifall du vet.. om det skulle funka på krulligt hår? för jag är ju afrikan, men jag inte som andra afrikaner, utan jag har mer mjukt, o kan lät platta det, men nu har jag klippt det, för att de ska växa, men nu funderar jag på ricinolja , tror du att det kommer funka? kolla gärna min blogg så kanske ser du lite bilder på mitt hår (: <3

37 bea:

skriven

:OOOOOOOOOOO satan! :D

38 bea:

skriven

lånade din bild och länkade din blogg om de är ok! :)

39 Klara:

skriven

Detta med ricin olja verkar vara magiskt! :D Jag och min kompis ska snart inhandla detta och vi håller tummarna att det fungerar lika bra på vårat hår som det har gjort på ditt!

40 lisa:

skriven

börjar med det idaag! :)

41 Madeleine:

skriven

Verkar ju helg magiskt det här! HAr en fråga om du använde ngt speciellt schampoo? Har läst att man ska ha sulfatfritt schampoo?



Tack för tipset och hoppas det funkar lika bra för alla andra som för dig!

42 frida:

skriven

hej jag har börjat använda ricinolja nu men jag undrar hur du applicerade det? tog du mycket i hårbotten eller bara lite? vet inte riktigt hur mycket jag ska ta i för att det ska funka!

43 -MARION:

skriven

hej. har precis köpt ricinolja men inte använt det än. har även precis färgat håret och undrar om oljan drar ut färgen? och om det blir jättefett? ifall man tex kan ha i det och duscha och allt dagen före skolan eller blir det ganska fett?

:)

44 Johanna:

skriven

Hur ofta använder du det???

45 Tanja :):

skriven

SV. Här finns lite frågor och svar:



http://tanjalundberg.blogg.se/2012/february/ricinolja-fragor-och-svar.html



http://tanjalundberg.blogg.se/2012/january/lite-fragor-och-svar-kring-ricinoljan.html



Annars är det bara att fråga på, så svarar jag så gott jag kan. Kram :)

46 michaela:

skriven

Funkade det verkligen? :o

Funderar faktiskt på att testa :) Men den oljan luktar rätt illa va? ^^

47 Tanja :):

skriven

Sv. Nej den luktar ingenting! :)

48 issa:

skriven

jäklar vilken skillnad. Tror du har rekordet på att få håret att växa snabbast med oljan ;)

49 Sara - h o b b y f o t o g r a f:

skriven

Hej! Antar att du blev ganska nöjd med ditt hår efter att du använt ricinoljan? I alla fall, är det något du rekommenderar om man vill få längre hår och funkar det verkligen "så" bra som det verkar?

50 Anonym:

skriven

Jag jobbar som frisör!! Jag kan med 99 % säga att tjejen på bilden har löshår. Det är ju tydligt!

51 Tanja:

skriven

Haha som jag sagt innan, jag har aldrig använt löshår i hela mitt liv :) men varsågod och tro det om ni vill :)

52 sara:

skriven

jag beställde precis, 100 ml! Hoppas det funkar på mig. Dock växer redan mitt hår snabbt, men vill testa ändå, vill ha längre igen ;) köpte faktiskt ricinolja idag på apoteket och haft i nu, men fick duscha två gånger -.- hoppas verkligen jag inte behöver duscha ännu mer ska torka håret snart.

Aja hur långt tid tog det för dig till du fick ricinoljan? SVARA I MIN BLOGG

53 Emelie:

skriven

Oj va coolt att det funkar! är det du på båda bilderna? tänkte testa oljan jag med, har du några tips till mig? Svara i min blogg

kram :)

54 evelina:

skriven

HAHA, min mamma trodde att jag fått anorexia eller liknande när hon såg flaskan i badrummet, haha. Hur som helst så har jag provat gjort två "behandlingar" nu, och jag måste ju bara säga att det är en pain in the ass att applicera.. Måste bara säga till alla som håller på med att försöka tvätta ur oljan med schampoo bör sluta, det bästa är att efter oljans application göra en hårinpackning alternativt smörja hårbotten med balsam. Annars blir håret extremt torrt. Efter balsaminpackningen kan man använda schampoot följt av balsam som vanligt.

55 Mona:

skriven

Kan du inte förklara hur du lägger det i hårbotten? Någon video lr något?

56 sara:

skriven

asså absolut inga illa menat men, jag la ut bilden på min blogg "före och efter" och idag i skolan sa min kompis att du var tjockare på den andra bilden...? Antigen så bluffar du eller så ah

57 Mimmi:

skriven

Var har du köpt oljan någonstans?!

Är intresserad till max av att köpa det!



Riktigt fint hår har du! :)

58 Linda:

skriven

Wow, vilken skillnad :)

59 Paulina:

skriven

Du skämtar med mig? gaaah jag som typ trodde det inte funka. guess I was wrong

60 Jessica Nyqvist ♥:

skriven

Vad kostar den? Någon annan som har märkt skillnad??

61 johanna:

skriven

fantastiskt att din utväxt på färgen inte har blivit längre när håret har blivit längre..! peace

62 Tanja:

skriven

ja visst är det fantastiskt :) gissa 3 gånger vad det beror på? :)

63 sabina:

skriven

asså ser ni inte? håret har växt högst 2 cm på en månad och på den andra bilden har hon dessutom plttat hår.. anlednigen till att det ser så mycket längre ut är att hon står närmre kameran på efter-bilden och för att det är plattat!

64 Mats:

skriven

Seriöst, låt tjejen ha sin frisyr ifred -.- om det funkar eller inte är ju helt individuellt, då bara att massera hårbotten, med eller utan olja, är och förblir bevisat effektivt då det ökar blodcirkulationen i hårbotten. Och om klaga är det enda ni är ute efter när en tjej faktiskt lägger ner tid och energi på att försöka hjälpa er med er taskiga hårväxt så finns ett ord som är brukligare i liknande sammanhang.. Ordet stavas TACK, inte kritik! Och slutligen till alla er som har suttit här bakom era skärmar med så många idiotiska argument om frisyrens eventuella falskhet att tiden närapå stannar; Om det vore en annan tjej, skulle hon då ha samma tröja, samma kroppsbyggnad, stå med en intill minsta atom identisk vägg som bakgrund på båda fotona? om, som ett annat smartskaft ansåg, hon hade stått närmre kameran på det ANDRA fotot, hur fan kan hennes huvud då vara snäppet smalare på efter-bilden? Om hon hade haft löshår, skulle det då vara identiska färgskiftningar i dragen från före-bilden på den efterföljande? Och att hon har plattat håret på efter-bilden var ju förfan bland det första hon skrev, men Jag gissar att det med er kompetens inte är aktuellt att vara läskunnig! Och slutligen, ärligt talat, skulle någon av er smartskaft på fullaste allvar slänga ut först 100 spänn på olja, sedan köpa löshår och få det inbakat på en salong för runt 1000 lappen, lägga ner timmar i photoshop för att verkligen maximera synvillan, slänga om före och efter bilderna, eventuellt färga om håret, fota skiten och sedan skriva en halv bibel om hur bra denna 'falska' olje-kur är ? -.- är det så att någon av kritikerna kan identifiera sig med det senare så betalar Jag gärna för psykolog-kostnaderna så att ni får den hjälp ni rättmätigt behöver -.- men ett varmt tack till TANJA som (alldeles oavsett om kuren funkar) har gett Mig lite intressant läsning såhär på morgonkvisten :-* och ditt tålamod måste verkligen vara din dygd, så lugnt som du håller dig trots alla påhopp :-P stå på dig tjejen, och snygg frisyr förresten ;-)

65 Sara:

skriven

hmm. du får ju ta bild från samma vinkel, så man ser :) man kan inte se något på denna bilden. Om man kollar noga och jämför med linnet, och bhn så har de växt ungefär kanske 1 cm.



Jag har själv testat ricinolja, och jag tycker också det funkar men tycker bara bilden var lite dålig.

66 Hanna:

skriven

Sjukt, det där borde jag också testa!

67 cecilia:

skriven

varför sägs det inte funka om man använder schampo med sulfat någonting i? oljan har inte gjorts så att mitt hår har växt så jätte mycket mer, tänkte om det är pga av mitt schampo innehåller sulfatgrejen. men det har i alla fall blivit tjockare och starkare :) svara gärna på min blogg så att jag ser när du har svarat :)

68 Linda:

skriven

Vart har du köpt din ricinolja?`Har hört att man ska kunna köpa det på vanliga apotek för runt 50-lappen?

Svara gärna på min blogg så att jag ser när du gjort det, tack på förhand!

Kram :-)

69 Angelina:

skriven

tillåt mig att skratta för dem som tror att du fejkar, varför skulle man försöka lura någon egentligen? funkar ju på så många andra personer! ahr själv köpt en flaska nyss men för lite dyrare men nu är det gjort och jag ska ge det ett försök!

70 Elin:

skriven

woot! Ofta det växte sådär mycket? På första bilden hade du lite vågigt hår, plattade du det på efter bilden?

71 Louise:

skriven

Tack för tipset! Har suttit och letat efter hur ofta man ska ha det i håret osv i en timma nu! Otroligt att det växte så långt!



Ha det bäst!

72 Malin:

skriven

Härligt! har haft mitt i en vecka nu. hoppas verkligen att mitt resultat blir lika bra som ditt!:)

73 Hanna:

skriven

Alltså hjälp. Alla kommentarer om "att man minsann ser att det är löshår/inte är samma person!!". KOMIGEN. Jaaa, Tanja är sponsrad av den GIGANTISKA RICINOLJEINDUSTRIN och får miljontals kronor för att ljuga om att det har funkat!! Eller?



Imponerande resultat i alla fall, men sen är frågan om man skulle få lika bra resultat med annan olja som inte är så kletig (typ olivolja eller så). Det kanske är den fina hårbottenmassagen som får dunderfart på hårtillväxten?

Jag ska traska till apoteket och köpa en flaska i alla fall - 40 kr rakt ner i sponsrade Tanjas ficka! ;) Om den är jobbig att fördela i håret kör jag nog varannan gång olivolja eller försöker att blanda dem? Jag tror i alla fall att det är massagen som ger det fina resultatet, men det återstår att se!



Bara att det finns en CHANS på att få sån tillväxt som du fått gör ju att jag MÅSTE prova!



Mvh Hanna

74 Hejatildis:

skriven

Nice! älskar ricinoljan :)

75 Felicia:

skriven

Hej, nyss köpt oljan själv och tänkte börja med den vid nästa tvättdag. Undrar bara hur ditt hår/hårbotten var innan du började med oljan? Ex växte det snabbt, var det sprött, stripigt eller tvärtom mjukt glansigt osv?:)

76 Amanda - vardag,foton,inspiration, outfit,tutorials,tips& och ibland lite annat! :):

skriven

gud vilken stor skillnad! :D Mitt hår brukar växa ganska snabbt men har beställt ricinolja nu så hoppas på det växer ännu fortare eller ja,så fort det kan :)

Men ja,man får ha tålamod ;)

77 anki:

skriven

Heej!
Jag har skaffat rincinoljan och ska prova den..
hoppas den funkar för mitt hår:)jag har så torrt och slitet hår..håret har gått av på en del ställen,önskar bara att de börja växa ut igen!
Ps..tack för en intressant sida:))

78 S:

skriven

hahaha såg att någon kommenterat det också, precis det jag såg direkt som jag såg bilden, att du har löshår på bilden..

79 Katy:

skriven

Hej
Jag har väldigt tunt och kort hår men om ja använder kommer jag oxå få tjockt hår vill gärna ha det!

80 sarah:

skriven

WOW vad mycket det har växt!! :) Började använda ricinolja idag, så hoppas det funkar lika bra för mig!! :D

81 Kajsa:

skriven

Växer ditt hår snabbt vanligtvis? Mitt gör nämligen inte det, har inte fått längre än till axlarna på 15 år...

82 natalie:

skriven

wow! funkar inte alls lika bra på mig men men :) Avis på dej ^^

83 Anonymos:

skriven

Hon använder inte löshår, utan hon kanske har lagt ricinolja längst nere i huvudet mot nacken.

84 Ever Smoke:

skriven

pxnnuubokbmvoecfsh, EverSmoke, iLzVcln, [url=http://athyrbeauty.com/]Ever Smoke[/url], YDvnXTH, http://athyrbeauty.com/ EverSmoke Review, SgErnSW.

85 layan:

skriven

Men an man få så långt hår i cirka en månad? själva jag har jag använd den i nästan 6 månader,hittar ingen skillnand

86 saga:

skriven

Asså snälla om det är sant ta en annan bild,med lockigt hår då?så alla kan tro dig

Kommentera här: