Måndag

Det har varit minst sagt en händelserik måndag. Inledde dagen med viltolycka, krockade med ett rådjur och mosade både djuret, mina lampor och diverse plastdetaljer. Spännande start på veckan, inte så värst kul för varken rådjur eller plånbok dock.
 
Jag måste börja göra saker när jag tänker att jag borde göra det. Speciellt saker som jag känner att jag har en konstig känsla av att jag kommer behöva i framtiden. T.ex. som olycksfallsförsäkring när jag bröt min tå, eller helförsäkring när jag krockar med ett djur. Men icke. Har dock skaffat olycksfallsförsäkring, gånger två tror jag, men helförsäkringen hann jag inte skaffa, utan har i dagsläget bara trafik. Men som tur var gick det väl väldigt bra med tanke på omständigheterna. Snö, halka och vanligtvis mycket bilar, men idag var jag själv vid olyckan. Så, jag ska inte klaga. Dock blir det väl ingen ny klänning till Galan på lördag, plånboken tillåter inte riktigt det den här veckan. Eller nästkommande månad. Men som sagt, tur i oturen då det bara är plastdetaljer och extralampor som är sönder. Och tur att jag har världens finaste man som kan hjälpa mig :)

 


Nu till något roligare. Eller roligare kanske är fel ordval när det handlar om slaveri.. Men jag och Sofia ska iaf springa iväg på bio nu, måndagslyx skulle jag kalla det (mest för att gamla biobiljetter går ut denna veckan för att man har noll fritid att gå på bio...) Vi ska se 12 years a slave! Hoppas ni haft en fin måndag :)

 
 
 
 
 

Kommentera här: