Happy friday

Har suttit hemma och jobbat idag, så skönt! Måste verkligen bli bättre på att vara hemma oftare, det mesta jobbet går ju att göra hemifrån. Dock är det lättare sagt än gjort, det är alltid möten och annat som hamnar på dagar man tänkt vara hemma och jobba.. Men, det är ett löfte att bli bättre, så bättre ska jag bli!

Men det finns ett problem, jag har lite för mycket att göra.. Och det som ligger sist på prio-listan nu är kursen jag läser på kvällstid. 30 hp projektledning. Kursen i sig är jättebra och inte direkt svår, den är mest väldigt lärorik att läsa i samband med att jag jobbar med mina första projekt som projektledare. Däremot tar den enormt mycket tid, med all rätt med omfattningen på 50 %, men det är 50 % för mycket av min icke-existerande lediga tid. Däremot är det en kurs som är riktigt svår att hoppa på igen om jag skulle hoppa av nu. Har läst ungefär hälfen och är inne på mitten av delkurs tre, så på många sätt känns det riktigt onödigt att hoppa av nu. Och jag känner att det där kursbeviset kan vara bra att ha i framtiden, om jag nu behöver kunna visa på papper att jag är bra på det jag gör. Vilket jag dock hoppas slippa, hoppas att det räcker med att visa vem jag är :)

Hm. Får se, hur som helst kan jag inte hoppa av förrän i slutet av denna delkursen, det känns otroligt dumt.
 
Nej, nu ska jag tänka på något annat och avsluta jobbveckan med ett intensivt träningspass!

 
 
 

Kommentera här: