Garmin forerunner

Jag är helt kär i min nya pulsklocka. Känns som ett jättebra sätt att få koll på sin träning! Jag började idag med ett löpprogram för milen, allt finns redan färdigt i träningspass i kalendern från Garmin Connect, och när man gjort sitt pass överför man alla data till datorn och checkar av träningspasset på programmet :)

Nu kan jag ju iofs redan springa milen, men var ett tag sen och jag vill komma igång ordentligt igen med löpningen nu. Plus att jag ska jobba på tiden lite. Sub 40? Njea, men 45 kanske :) Satt och läste lite på alla sub 40 program nu och blev riktigt sugen... Kanske kan vara ett av mina nyårsmål? (Mål låter så mycket bättre än löfte).
 
Ett av mina nyårsmål: Klara milen på 40 minuter

Delmål 1 blir att ta mig igenom milen-programmet på Garmin. 12 veckor. Sen får jag se vad min tid ligger på och hur formen känns. Sen dags för upptrappning och program mot sub 40! :) Eller förresten, när mitt 12 veckors program är slut måste jag köpa en cykel och börja trampa mil inför vätternrundan. Hm.. Det krävs iofs inte så många cyklade mil för att klara tjejvättern, men vill ju ha en bra tid. Första steget blir iaf mina 12 veckor med milen-programmet för att jobba upp farten på milen och vänja kroppen vid löpning igen!






 

Kommentera här: