Day after leg day

 
Fick skippa gymmet och åka hem tidigt igår, då jag inte har några vettiga lampor att köra med i mörkret längre. Det var rätt obehagligt att köra hem, men nya lampor är beställda och vi ska kika nogare på bilen i eftermiddag för att se att allt i bilen och under motorhuven är ok.
 
Iaf, åter till träningen; Körde ben och rumpa igår! Gick bra, körde med ganska lätta vikter för att hitta helt rätt och belasta jämt. Jag är betydligt starkare i höger ben än vänster pga knäskadorna. Korsband och annat som inte är på topp i höger knä gör att musklerna helt enkelt måste ersätta ledbanden och knäts stabilitet och därmed starkare muskler. Vilket gör att jag ibland belastar snett om jag inte verkligen tänker på det och anstränger mig för att belasta jämt. Men jag hittade definitivt rätt och de är riktigt ömt i benen idag!
 
Sitter hemma och jobbar idag. Skönt med tanke på att jag knappt kan gå haha. Förutom den biten så är det verkligen en utmaning att jobba hemma. På jobbet jobbar jag hela tiden, konstant, eftersom att jag ändå är där. Men hemma kan jag variera mellan att vara dubbelt så effektiv som på jobbet för jag känner mer behov av att checka-av saker, eller så kommer jag på allt jag måste fixa här hemma med tvätt, städning osv. Lite som när man tentapluggade. Oftast gör jag samma sak som när man pluggade. Jag ser till att städa om jag nu irriterar mig så mycket på det, så kan jag slappna av och jobba sen. Eller så lägger jag fram jobb-att-göra-listan och tänker att "Nej fan.. Skärp dig Tanja, inte en chans att du hinner städa om du ska hinna allt det här, jobba på!"
Och sen är det en fördel, eller nackdel ibland, att man faktiskt måste sluta jobba "normal" tid när mannen kommer hem :)

Och en annan klar fördel med att jobba hemma är att man automatiskt får frisk luft och småpauser när hunden blir rastlös och behöver gå ut! :)
 
 
 

Kommentera här: