Min nya kärlek

Dyra leksaker är ju alltid roligt. Speciellt när det har med träning att göra. Jag och min nya vän Cannondale Caad 8 tänkte köra tjejvättern i år, och riktiga vätternrundan nästa år :) 
 
Jag har ju faktiskt aldrig cyklat racer innan, förutom när jag provcyklade en hel drös med cyklar på cykelhusets parkering i Göteborg förra året, så ärligt talat var jag lite orolig att jag skulle tycka att det var tråkigt eller nåt sånt. Premiärcyklade 1,5 mil sent igårkväll och har hunnit med ca 3 mil till idag. Gud vad underbart det är!! Går hur fort och lätt som helst. Snittade väl en 30 km/h idag, och maxade 51 :) Och den där oroligheten jag hade över att klämma fast fötterna är som bortblåst - det gjorde ju cyklingen så mycket lättare och bättre :) 
 
Helt klart supernöjd med mitt köp i alla fall. Längtar till jag kan cykla en riktig långtur i helgen #taggadtjej91




 

Kommentera här: