Pancakes

Gjorde jättegoda pannkakor till middag/kvällsmat igår. Orkade inte riktigt laga mat plus att jag var sjukt sugen på pannkakor. Men då får man kompromissa, ska det vara pannkakor får det isf vara ett lite nyttigare och mer mättande alternativ, så hittade lite recept som jag modifierade lite :)

Here you go, mycket fluffiga och smaskiga amerikanska pannkakor som nästan är nyttiga :)

150 g Philadelphiaost
100 g Kvarg
2,5 dl Mjölk
2,5 dl Rågsikt
1 tsk Bakpulver
3  st Ägg
1 nypa salt
  1. Separera äggen.
  2. Blanda Philadelphiaost, kvarg, äggulor och mjölk i en bunke.
  3. Blanda mjöl, bakpulver och salt och rör ner i ostsmeten.
  4. Vispa äggvitorna luftigt och vänd försiktigt ner i smeten.
  5. Stek i valfritt fett. Ca 1/2-1 dl per pannkaka.
 
Jag åt pannkakorna tillsammans med kvarg och färska blåbär. Receptet blir ca 10-12 pannkakor, så räckte till middag för oss båda igår och lunch för mig idag :)
I originalreceptet hade de ricottaost istället för kvarg och Philadelphia, men man tager vad man haver.
Och ja, jag har snott bilden från google. Mina matbilder blir aldrig sådär fina! Plus att alltid är för hungrig för att ha tålamod att fota maten :)

1 FlizanLizan:

skriven

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr! :)

Kommentera här: