Norrland och semester. Eller?

Jag sitter och lyssnar på första låtinspelningen. Alltså house i all ära, men jag och min röst passar nog bäst för lite lugnare låtar. Hur som helst, superkul! Hoppas att vi hittar något som passar mig lite bättre i framtiden, eller så får jag helt enkelt öva och bli bättre på att sjunga lite annorlunda än vad jag är van vid! :) Utanför comfort-zone, eller hur Sofia. Men egentligen är min comfort-zone att sjunga hemma när ingen hör, så detta är ett stort steg på vägen :D Och nästa år kan jag ju bara bli bättre på det här :)

Jag är uppe i norrland nu, några mil utanför Umeå, hos farmor och farfar. Det är så himla fint här, och man blir liksom lugn och avslappnad av att bara lyssna på dialekten och andas in frisk luft. Känner mig som hemma :) Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder och lägga upp, så ni får se hur det ser ut! Det är dock inte några mängder med snö, idag kom det några milimeter, så det är iaf vitt på marken nu.

Kan förresten inte fatta att det är julafton imorgon?! Vart är julkänslan.. Hoppas den kommer imorgon iaf, annars vore det ju tråkigt. Jag tror att jag delvis sabbat det med all julmat som jag hunnit bli bjuden på. Och att de flesta julklapparna redan är öppnade. Men det ska bli mysigt med den riktiga julafton imorgon också såklart :) Och sista avsnittet av julkalendern! (Ja, jag är 22 år och kollar på julkalendern..)



En av fördelarna med att bo väldigt stort, som farmor och farfar gör, är att man kan ha husen till lite olika saker. Förutom deras hus, vårt hus, ladugården, cykel-huset, ved-huset, traktor/snöskoter-huset, den gamla skolan osv. finns även en bagarstuga som man vanligtvis har för att baka tunnbröd. Men vi körde med pizza-bakning i stenugnen istället. Den fick lätt betyg 4,5 av 5.

Åh, vad jag saknar hunden.. Max: för det första får din pappa nog inte ta tillbaka Carmen, och för det andra måste vi köpa en hund snart :)


Ja, vad händer annars då? Jag sitter och jobbar 22.40 den 23 december. Fullt normalt, I guess. Men nu har jag faktiskt jullov ett par dagar! :) Så nu ska jag gå och läsa ut Härskarteknik av Elaine Eksvärd. Godnatt, och God Jul! :)
 

Kommentera här: