Australia!

Vilket land! Sån sjuk miljö och så mycket att se! Våra tre veckor räckte inte, långt ifrån, men vi hann se mycket. Och jag hann bli totalt förälskad. Tur att jag ska tillbaka redan nästa år! 


Palm Cove, Cairns

Vi startade vår resa med 2+23+4 timmars flygresa, sverige-london-(singapore)-Sydney-Cairns och 8 timmars tidsskillnad. Det där med tiden löste sig ganska snabbt då man ändå redan var ganska skev i huvudet och kroppen efter resan. 
Första dagarna spenderades i Cairns med sol och bad. Sedan åkte vi upp till Port Douglas, ca 7 mil norr om Cairns. 
 

Four mile beach, Port Douglas


Four mile beach, Port Douglas
 
I Port Douglas var det dags att dyka i barriärrevet. Det bästa jag har gjort! Det är verkligen så fint som det är på alla bilder, fast bättre. Mycket bättre. Det var första gången jag dök, så häftigt! Blev sjukt sugen på att ta dykarcertifikat. 
Resan ut till revet var dock inte den trevligaste, behöver kanske inte gå in på det så mycket mer än det. Men sjösjuka, fu.. 


Jag och bror :D




:D


Vi hyrde en undervattenskamera =)



Gick upp tidigt för att fota soluppgången på Four mile beach




Mamma, Cilla och Adrian. Krokodiltur, Port Douglas




Ohyeah!


puss!

Efter ca en vecka i Port Douglas åkte vi tillbaka till Cairns igen. Istället för att boka massa utflykter så hyrde vi bil i två dagar och åkte runt och stannade vid massa vattenfall, konstiga städer, kängurus, nationalparker  m.m.
 


Mareeba, Atherton Tableland


Milla Milla falls, Atherton Tableland


Barron Falls, Kuranda





Lake Eacham


Klippkängurus :D och babykangaroo :)





 


Vi kände oss inte tillräckligt mättade av barriärrevet utan vi ville se mer! I sista dagarna åkte vi ut till Fitzroy Island som ligger i barriärrevet, bara att simma ut från stranden och snorkla :) 


Fitzroy Island, barriärrevet, Cairns

Fitzroy Island, barriärrevet, Cairns
 
 

På vägen hem hann vi med ett dygn i Melbourne och för att se staden på snabbaste sätt åkte vi upp i Eureka Tower, 300 m :)
 

Vi hann även med en intensiv turistdag i London på vägen hem. London var nice, men galet mycket folk och poliser pga av OS. 


Fina bror :)

Så, det var så kortfattat det kunde bli tror jag. Har typ 10 000 bilder från resan och miljoner saker att berätta. 
Tack mamma för den bästa resan jag gjort (hittills) :) och att dyka i barriärrevet var utan tvekan det bästa jag gjort i mitt liv. Och bäääst att syster följde med hem igen också, saknat henne så! 
 
Nu ska jag träna och sen dra mig in till stan för jobb några timmar. Det där med att driva företag löser sig inte helt själv, man måste tydligen jobba också.. :) Ha det bra! puss

Kommentera här: