Ricinolja för ögonfransarna

Hej! Har fått lite frågor kring att använda ricinoljan för ögonfransarna. Jag har själv inte testat regelbundet, då jag redan har ganska långa fransar plus att jag glömt bort det lite:p Men jag tror helt klart på att det fungerar, värt att testa :)

En av de effektiva substanserna i ögonfrans serum, som ska göra fransarna längre och tjockare, är just ricinolja. Inte helt oväntat :)

Även Macadamiaolja, Jojobaolja och olivolja är bra för håret och fransarna :)




Gör såhär: Ta lite ricinolja på fingertopparna, eller en pensel/borste, och lägg på fransarna. Fransarna ska såklart vara rena från smink. Jag vet inte hur ofta man ska göra detta, men varje kväll efter man tvättat bort sminket låter ju ganska bra :)
1 Lennart Pettersson:

skriven

Glöm ricinolja! Det funkar för hård mage. Annars luktar det Pekka efter två dagar om du ska behandla hår på kroppen. Kram!

2 Tanja:

skriven

haha okej, har du testat? har också hört ryktet om att det skulle lukta men jag har använt ricinoljan i håret i snart två månader och även på fransarna över natten ett antal gånger. Jag kan garantera att det inte luktar någonting. Oljan är helt luktfri.

3 Agnes:

skriven

Hej:) undara om du vet hur länge det ska verka när man har oljan på ögonfransarna? kram

4 Tanja :):

skriven

Sv. Jag vet inte riktigt, jag har låtit det verka över natten och det har fungerat bra för mig :)

5 Matilda:

skriven

Hur sköljer man ur Ricinoljan efter??

Svar: När det gäller Ögonfransarna kan man låta oljan torka in bara, behöver inte skölja bort den :)
Tanja

6 Matilda:

skriven

Behandlingen för ögonfransarna

Kommentera här: