Tabata

Jag vet inte riktigt vad det är med mig idag, har extremt med energi :D Blir kanske så när man sover hemma, i världens skönaste säng! (Iaf jämfört med "sängen" i Jönköping).. I vilket fall, var ute på 6-7 km löprunda imorse med hunden, lugnt tempo, och nu kände jag att lite intervaller hade varit skönt. Sen när är intervaller skönt? I vilket fall, sagt och gjort!
 
10 min lugn uppvärmning följt av Tabata-intervaller: 20 sekunder högt tempo, 10 sekunders vila, åtta gånger. Alltså 20+10 gånger 8. Fast jag körde 16 st. 8 kändes mesigt. Och sen 10 min nedvarvning. Pulsklockan visade att jag höll mellan 16 km/h och 19 km/h under 20 sekunders-intervallerna vilket jag är ganska nöjd med, men tanke på att jag väldigt sällan kör intervall-träning. Men det ska det bli ändring på, ska försöka köra detta minst en gång i veckan framöver. Tar liksom bara 8 minuter :)
 
Kom förresten på varför jag har så mycket energi idag,.. Kan vara att jag försökt mig på periodisk fasta i en vecka, och på det ätit ganska dåligt. Förutom igårkväll och idag när Max sa: "Du är fan dum i huvudet, ska du inte äta något gott nåååågon kväll? Eller god frukost??" Så jag åt. Haha. Bra där Tanja. Ska ändå försöka periodisk fasta lite till, men jag ska se till att äta ordentligt med mat under de timmarna jag ska äta, annars fungerar det inte riktigt. Puss!
 
 

Kommentera här: