Träningstips

Tänkte tipsa er om ett roligt träningspass jag körde igår. När man bor ute i skogen som jag gör får man vara lite kreativ och hitta på alla möjliga olika pass då det är lite brist på färdiga gruppass, träningskompisar och maskiner ;)
 
Detta är förövrigt mina nya bästa vänner.



Det här passet var med i senaste numret av Womens Health! Man kör varje övning i 30 sekunder, vilar sedan 30 sekunder och fortsätter med nästa övning. Detta upprepas sedan så länge man vill :) 

Jag satte pulsklockan på 30 sekunders intervaller, 30 sekunder HARDWORK och 30 sekunder vila och körde på i 30 minuter. Då var kroppen trött kan jag lova!

(Jag hade förresten ingen bänk att göra burpees på, gjorde vanliga)


Efter att ha vilat några minuter körde jag ett sista ryck med magövningar- fortsatte med 30 sekunders intervallerna:
 
-Leg raises 30 sek, 30 sek vila
-Cross crunches 30 sek, 30 sek vila
-Crunches 30 sek, 30 sek vila
-Heel touches 30 sek, 30 sek vila

x 4


För att gå ner i varv och stretcha ut kroppen ordentligt blev de ca en timma stretch/yoga, så skönt!
 
Nu ska jag ut och leka i snön med hunden! :) Hoppas ni har en superbra lördag!
 

Kommentera här: