Butt workout och vinter

Nu passar det för vintern att komma, vi har massor av snö och riktigt kallt! Ganska mysigt iofs, men försvårar löpträningen något. Jag hoppade över ett par pass i mitt löpprogram denna veckan för att jag helt enkelt inte pallade, kroppen har varit helt utmattad och förstörd. Av flera anledningar. Men igår körde jag ett styrkepass för att kicka igång kroppen lite. Blev ett ben/rump-pass (mest rumpa...) från Ida Wargs blogg:


- 20 lunges/leg
- 20 buttlifts
- 40 lateral skate jumps
- 20 squats with sumo kick 
x 5




 
I några av repetitionerna körde jag mina lunges med vikter, annars är det bara kroppens egna vikt. Och det känns idag kan jag säga, rumpan gör ont! Efter passet körde jag ca en halvtimma yoga/stretch, så skönt! Håller på med ett stretchprogram från senaste Lifestyle fitness för att kunna gå ner i spagat. Har bara kört det ett par gånger i veckan i snart två veckor nu och känner enorm skillnad i rörelsen i baksida och höftböjare. Förutom att det vore kul att kunna gå ner i spagat underlättar rörelsen i träningen generellt men främst inom yogan.

Annars är det en ganska lugn söndag, sitter i soffan och dricker kaffe och läser bloggar med hunden sovandes bredvid. Har ett par timmars jobb att checka av i eftermiddag, ska läsa in mig på och gå igenom material om min nya mässa och planera veckan lite. Sen ska jag försöka komma ut på ett lugnt löppass ute i snön. Ha en bra söndag! :)
 

Kommentera här: