true story

Det handlar inte om vad man är bra på, vad man kan eller vem man känner. Bestämmer man sig för att klara av en sak, kommer man att göra det. Sedan är det klart att det underlättar om man råkar vara på rätt plats vid rätt tidpunkt ibland. Men man måste fortfarande jobba för det, och tro på det. Det är värt allt slit, tillslut. Jag lovar. Det är väldigt sällan man får något utan att be om det. Vill du jobba på ett visst företag, låt dem veta det! Chansen att de ringer upp dig utan att ha en aning om vem du är och vad du kan är minimal. Se till att synas, och tro på att du kan!

Jag sitter idag med ett enormt nätverk i ryggen på ett av mina drömjobb. Ett jobb som många sagt till mig varit omöjligt att få. Jag väljer att se det som en utmaning. En utmaning som jag vet att jag kan klara av! 

Kommentera här: