Bättre sent än aldrig :)

Hej bloggen! Nu var det riktigt längesen, men jag ligger hemma och är sjuk - så kan lika gärna passa på att skriva lite :) Plus att Camilla efterfrågade bilder på huset häromdagen, så kan lika gärna lägga upp lite här:) Känns som jag i stort sätt jobbat och tränat sedan jag skrev sist. Snart dags för tjejvasan, sista i tjejklassikern. Är riktigt taggad på att köra riktiga klassikern nu, först ut där blir Vätternrundan till sommaren med världens bästa team! :)
 
På torsdag får vi nycklarna till vårt nya hus! :D Känns som jag tjatat om detta hus i flera månader nu, vilket jag har.. (Ni som hört storyn om huset hundra gånger behöver inte fortsätta läsa ;P )
Vi var på visning innan Subcontractor minns jag, typ kvällen innan det öppnade, så måste vart i början av november. Sedan dess har jag tjatat om det det här huset, med all rätt. För det är helt fantastiskt:D OCH det bästa av allt är att det ligger typ mittemellan våra jobb. Så nu behöver jag inte längre pendla 25 mil per dag eller sova i Jönköping några nätter i veckan. Alltså jag tror inte ni förstår lyckan av att slippa bo i en resväska och faktiskt få komma hem och sova i sin egen säng varje natt och gå upp i human tid på morgonen. Jag behöver inte längre gå upp klockan 5.00, för att stressa till jobbet, hinna med dubbla jobb, och gärna hinna med att träna och hänga med kompisar och allra helst åka hem efter det så att Max blir glad... drygt 1,5 år av det var nog, vill inte köra en endaste dag mer. Men, är jag frisk imorgon så blir det min absolut sista långa resa till jobbet, för på fredag tänkte jag jobba hemifrån och flytta så fort flytthjälpen (mamma och pappa) kommer :) 
Ska också bli skönt att ha lite närmre till alla vänner i Jönköping, så att alla helgaktiviteter slipper bli sådana projekt. 
 
Så, nya huset då. Det ligger några kilometer söder om Hjo, en gammal skola från 1875 med gjutna väggar och 3 meter i tak. Drygt 200 kvadrat, plus ytterligare 200 kvadrat garage/verkstad (ja, max är mycket glad över detta)
Det är lite att fixa med målning och tapetsering, och tvätta tak. Och till sommaren lite mer målning och renovering av köket. Men annars är det hur fint som helst, högt i tak och jättestort.. :) Så stort att jag fått lov att ha ett av rummen som hemma-gym och bygga en stor walk in closet på övervåningen. 

Här är några av bilderna från Hemnet:) Bakom huset ligger förövrigt Vättern (syns dåligt på bild dock, men syns mycket bra i verkligheten) så vi har soluppgången över Vättern i köket och på uteplatsen, och solnedgången på glasverandan:) 

 

Och JA, det blir inflyttningsfest. Kanske under våren för de närmst sörjande, annars kör vi på Midsommar, med en fet badtunna på uteplatsen - det blir fett! :) 

Tror ni jag längtar tills på torsdag eller? Har räknat ner dagarna sedan vi skrev på papprerna i december. En annan bra sak som hänt är att jag inte längre har två jobb, lite tråkigt att lämna JTH efter så lång tid, men nu är jag bara på Elmia, 100 %. Förstår ni hur mycket tid jag kommer ha över sen? Mindre än halva pendlingstiden och bara 100 % jobb.. helt sinnessjukt.
 
//Lycklig tjej trots sjukdom
1 tommy:

skriven

vilket fint hus både insidan och utsidan =)

2 Elina:

skriven

Åååh, verkligen det bästa lantliga boendet jag sett! Wow!

3 Bolla:

skriven

Roligt att se bilderna, är upp växt i detta hus mellan 1967-1980. Bolla

Svar: Hej! Kollade in på gamla bloggen och såg denna kommentar. Oklart om du kan se om jag svarar, men vad roligt att du växt upp här! Det är ett fantastiskt hus med mycket historia 😃
Tanja

Kommentera här: