Check

 
 
Alltså det är nog check-listor som får mig att ta mig igenom vardagen. Min räddning. Så fort jag håller på med något så kommer jag alltid på tusen saker jag måste göra "okej, nu ska jag redigera färdigt texten" "Nej, just det, jag måste svara det där" "Åh, måste maila henne" "Får inte glömma att ring dem sen" "Jämför annonspriserna!" "oj måste boka av det mötet" "Åh måste ju ändra i broschyren och maila dem om de nya uppgifterna" "Nej just det, måste ända hemsidan först. Det är prio" "Fan, texten som jag började med måste ju vara klar först" .... Min hjärna är kaos ibland. Men då får man liksom trycka på stopp - och skriva ner det på listan eller post-it.  Och sen fungerar det att jobba fokuserat en ganska bra stund, tills det är dags för kaffe. Och medan man dricker kaffe kan man checka av listorna eller slänga de färdiga post-it lapparna och sammanställa planeringen lite. Och sen är det bara att köra på igen! :) 
 
Jag har extremt mycket att göra denna veckan. I vanliga fall känns det oftast ganska flexibelt med jobben och jobbar lite mer några dagar på ena och lite mer på det andra en annan dag. Men denna vecka känns det som om jag skulle behöva vara överallt samtidigt. Kaos. Men det är bara att försöka andas, skriva checklistor för olika områden och prioritera.
 
Förutom jobb så är det mycket med solbilen just denna veckan också, kontakt med handelskammaren, hamnen, fraktbolagen, fastighetsbolag och olika certifikat och skyddsbehandlingar hit och dit.. Bilen plus fraklåda måste ju ha någonstans att stå när den kommer imorgon eller torsdag.. Det löser sig alltid, men stressigt att dra i just nu bara.
 
Förutom allt jobb- och solbilskaos så har jag idag checkat av sånna där jobbiga störiga ångestmoment som man har privat. Sånt som man tänker att man måste göra - men inte just nu. Och sen blir det helt ångestladdat och störande. Så idag satte jag mig en timma och bara checkade av sånna där saker, t.ex:
 
- Byta till helförsäkring på bilen (there goes min nya lön... nästan så jag hoppas att jag krockar eller kör av vägen nu med tanke på vad det kostar..)

- Lägga in auto-dragning och ett semesterkonto dit det automatiskt sätts över pengar varje månad. Börja spara pengar kanske man skulle kunna säga, men känns bättre om jag vet att det ev. är till semester ;)

- Välja vårdcentral och tandläkare (nu har de fri tandvård i v-götaland tills man är 24, yey!)

- Skattedeklarera företaget

- Lägga upp möbler på blocket som står kvar i Sofias lägenhet
 
För när sådana där störmoment är ur världen är det så mycket lättare att fokusera på jobbet. Nu ska jag förbereda lite möten inför imorgon och sen blir det tisdagsmys :)
 

Kommentera här: