24 dagar till Australien

Den 18 september åker första gänget, förarna och de som behöver finnas på plats för eventuella reparationer och ytterligare optimering. Och den 28:e åker jag ner med andra gruppen, precis innan tävlingen :) Men, innan dess är det mycket att fixa! Bilen är nu ivägskickad mot Australien, så skönt! För de som arbetat dygnet runt för att få den färdig måste det vara helt underbart att den är på väg. Mitt jobb påverkas dock inte så mycket av att bilen är ivägskickad utan måste lösa allting med boende, hyrbilar m.m. som inte är helt klart än. Så efter första gänget lämnat Sverige kan jag nog slappna av lite. Det är nog svårt för någon utomstående att förstå hur jäkla mycket jobb som ligger bakom det här projektet. Både bygget och all planering. Men det är värt det! Snart är det Australien och tävlingsdags, som jag längtar!

Var förresten hemlig gäst hos radio p4 igår om ni vill lyssna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2267&artikel=5635230 :)

Bye Bye Natural Magic Energy :)

1 Sara Ekman:

skriven

coolt, lycka till :D

2 - J U L I E T T E-:

skriven

låter coolt men jag förstår inte riktigt vad det är du ska göra i autralien och varför bilden ska vara där... hehe ;) skulle jättegärna vilja veta det <3

Svar: Hej :) Jag ska åka till Australien och tävla i VM i solbilsraceing. Ska korsa australien med en bil vi byggt själva och som bara går på solenergi :) Du kan läsa mer här www.jusolarteam.com
Tanja

Kommentera här: